10.5.2010

Videomarkkinoinnin suunnitelma

Harjoitustehtävä Videoiden ja mobiilien integrointi osaksi markkinointia ja liiketoimintaa-jaksolla










Videon kohde:
Levin Seikkailupuistossa on kuusi eri vaikeusasteista ja eri mittaista rataa, jotka on eroteltu värikoodein vaikeusasteen mukaan. Näistä radoista seikkailija voi valita sopivan omien kykyjensä mukaan. Seikkailuelämys tapahtuu pääsääntöisesti ilmassa, useiden metrien korkeudella maanpinnasta. Kiinteiksi rakennettujen kaapeleiden, vaijereiden, puisten ja köytettyjen ilmasiltojen ja -tasanteiden avulla seikkailijat siirtyvät turvallisesti pisteestä toiseen käyden läpi koko reitin. Harjoittelu puistossa vaatii tasapainoa, keskittymistä, koordinaatiota ja osittain myös voimaa. Matalin radoista on 4-6 vuotiaille (minimipituus100 cm) ja radat 1-3 sopivat 100-140 cm lapsille.

Tavoite
on lisätä kävijämääriä Levin Seikkailupuistossa. Jos halutaan laajentaa tavoitetta, otetaan tavoitteeksi Gondolialueen kävijämäärien lisääminen. Alueen elämystuotteita Seikkailupuiston lisäksi ovat Bike Park junior-ratoineen ja näköalahissi Gondoli 2000 (kuvassa). Tukipalveluita ovat lasten liikennepuisto, välinevuokraamo, kahvila-ravintola Alpine Cafe sekä 18-ratainen minigolfrata.
Toiveena on ettei videossa mainita tarkkoja päivämääriä, hintoja tai aukioloaikoja. Se pitäisi voida tarvittaessa spiikata myös englanniksi.

Kohderyhmä
on kotimainen perhe jossa on 4-12 vuotiaita lapsia.

Viestin sisältö
Levillä on kivaa kesälläkin!

Jakelukanavat
* nettisivustot Levi.fi ja bikepark.fi
* Levi Channel-paikallistv (harkinnassa myös Oulun alueen MTV3)
* YouTube
* LaplandFinland.com / VisitFinland.com/ LomaSuomi.fi ym perhematkailusaitit

Videon jakelua tukevat viestintä- tai markkinointitoimenpiteet/ käyttöä tukevat toimenpiteet
* alueen suurimmat majoittajat ja Keskusvaraamo valjastetaan komissiomyyntiin valmiilla tuotteistuksella/ paketoinnilla
* suoramarkkinointi talven asiakasrekistereille
* talven kansainväliset tour operatorit
* suoramarkkinointi lähialueiden ala-asteille

Tulosten mittausmenetelmät
* myynti vs edellinen kesä (samat hinnat)
* komissiomyynti euroina

Aikataulu, budjetti, vastuuhenkilöt
* tuotantoyhtiön kuvaus ja editointi elo/ syyskuussa
* lanseeraus viimeistään tammikuussa Matka-messujen aikaan jollei saman tien videon valmistuttua
* budjetti ~3.000 €
* markkinointiosasto (Tarja)


IRC Galleria

Ennakkotehtävä Sosiaalisen median tehokas hyödyntäminen sähköisessä liiketoiminnassa

IRC-Galleria on suomalainen WWW-yhteisöpalvelu, johon suomalaiset Internetin käyttäjät voivat lisätä valokuvia ja tietoja itsestään. Rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida valokuvien alle. Palvelun perusti Tomi Lintelä joulukuussa 2000 ja se oli nimensä mukaisesti tarkoitettu alun perin vain IRC:n käyttäjille. Toiminta-ajatuksena oli mahdollistaa keskustelukumppanin näkeminen muutoin tekstipohjaisessa IRC-keskustelussa. Käyttäjämäärän kasvaessa IRC-Galleria alkoi kiinnostaa myös muita kuin Internet Relay Chatin käyttäjiä. Lähde: Wikipedia

TripAdvisor

Ennakkotehtävä Sosiaalisen median tehokas hyödyntäminen sähköisessä liiketoiminnassa


Videokampanjat

Ennakkotehtävät Videoiden ja mobiilien integrointi osaksi markkinointia ja liiketoimintaa

1) Case Farenta
"Vakuuttavaa esittelyä Farentan tj:ltä, kuullostaa niin hyvältä että laittaisin hakemuksen jos olisin alalta."

http://streamer.webtvlite.fi/video/fv4783b9950ddc6

2) Case IPhone
"Vaihtaisin lennossa Communicatorin tähän jos pomo suostuisi ymmärtämään."




"Sosiaaliset mediat ja lukemattomat muut jakelukanavat videoille luovat uusia mahdollisuuksia, mutta myös päänvaivaa markkinoijalle. Sisällön täytyy koukuttaa, jakulanavien on vietävä viesti oikeille kohderyhmille ja koko paketin tulisi vielä osua katsojan kannalta oikeaan ympäristöön ja hetkeen. Videomarkkinoinnin onneksi viestiä ei tarvitse työntää ( on demand ) vaan katsoja klikkaa ja katsoo kun hänelle sopii. Katsojan iholle on kuitenkin päästävä odottelemaan oikeaa hetkeä. Tästä syystä ei riitä että video tyrkätään Youtubeen odottamaan katsojia vaan rajapinta katsojan ja markkinoijan välillä on maksimoitava. Yhdistelmä sosiaalisia medioita, sähköpostia, blogia ja perinteistä viestintää vievät viestin perille ja herättävät haloon." - Lainaus Jussi Koivusaarelta -

Tämä tuli vastaan videoita katsellessa

Tässä kähee idea meille Leville. Olemme aktivoituneet viimeisen vuoden aikana lajitteluasioissa joten Ilon kautta!

PS. kehitetään tuota jukeboxin sisältöä niin että pullot menee omaan pussiin ja muovimukit toiseen.